Tänk vad livet ändrar sig fort! Bara för 2 år sedan lite drygt, åkte vi till vilket land vi ville på semester utan några större eftertankar. Charterresorna gick åt som smör i solen och vi människor levde som vanligt och hade det bra. Plötsligt som från ingenstans så dök pandemin upp som gubben i lådan och världen drabbades av panik och började stänga inne folk i sina hem, stängde ner flygplatser, industrier och restauranger. På bara några dagar ändrade sig livet för många och plötsligt fick stormkök eller campingkök, husbil eller husvagn, tält en helt annan betydelse. För nu skulle folk försöka semestra hemmavid istället. Husbilar, husvagnar och diverse campingutrustning steg med många procent i pris men det var fricampingen som lockade mest då många campingar hade stängt.
Campingkök & stormkök ökar
Den första och andra säsongen efter att corona hade slagit till, ökade husbilarna i värde med mellan 25-30%. Det såldes slut på flera artiklar som hade friluftsliv och camping att göra för de gick åt i mycket större takt än vad man kunde köpa in när leveranserna dröjde på grund av pandemin. Eftersom campingarna fick dra ner på antalet gäster eller helt slog igen så köpte fler och fler campingkök för att kunna laga egen mat när dom tältade och vandring blev så populärt att flera av lederna blev helt upptrampade och det var mer folk i skogen än vad som var ok.
Försäljning av stormkök fortsätter
För bara några veckor sedan var pandemin över och alla regler släpptes den 1 april. Så klart var inte pandemin över bara så där men nu fick världen något annat att fokusera på, Ryssland har invaderat Ukraina och för just nu ett fullskaligt krig mot dom. Då rusar svenska folket till affärerna för att köpa stormkök, komradio och vattenreningsmedel. Herregud, man skulle ha satsat på stormkök och campingkök istället.